Rijk organiseert informatiebijeenkomsten

Op dinsdag 21 september berichtte het Dagblad van het Noorden dat de informatiebijeenkomst over de CO2-opslag in Grootegast georganiseerd is door Stichting Borg. Dit is onjuist. De organisatie is in handen van de Rijksoverheid. Het Rijk organiseert de informatiebijeenkomst en werkt hierbij samen met de provincies en gemeenten.

Borg is aanwezig op verzoek Rijk
Deze week organiseert het Rijk nog twee bijeenkomsten: op woensdag 22 september in Tolbert (in verband met het gasveld in Boerakker, voor inwoners van Leek/Marum/Zuidhorn) en op donderdag 23 september in Ekehaar (in verband met het gasveld in Eleveld, voor inwoners van Eleveld en Aa en Hunze). Op verzoek van het Rijk zijn vertegenwoordigers van Borg aanwezig om informatie te verschaffen en vragen te beantwoorden.

NMF’s organiseren Noordelijke Dialoog
Dit najaar begint ook de Noordelijke Dialoog over de CO2-opslag. De organisatie daarvan is in handen van de provinciale Natuur en Milieu Federaties. Henk Kroes is de onafhankelijk voorzitter van deze Noordelijke Dialoog. In het kader van de Noordelijke Dialoog, die een jaar gaat duren, worden onder meer debatavonden georganiseerd waar belanghebbenden met elkaar in discussie gaan. Vanzelfsprekend zal Borg hierbij ook aanwezig zijn.