Borg aanwezig op Energy Delta Convention 2010

Op 23, 24 en 25 november vindt in Groningen de Energy Delta Convention 2010 plaats. Dit is de zesde editie van de internationale conferentie van de Rijksuniversiteit Groningen voor beleidsmakers, de wetenschap en het bedrijfsleven. Tijdens de conferentie staan het thema energie en zaken die daarmee samenhangen centraal; van zonne-energie en duurzame steden tot en met ondergrondse opslag van CO2.

Rik Siebers, directeur van Stichting Borg, is een van de sprekers tijdens deze internationale conferentie. Hij gaat in op het project voor afvang, transport en opslag van CO2 dat Borg voorbereidt. Dit project kan in 2015 van start gaan.

Omstandigheden in Noord-Nederland
Siebers legt tijdens zijn lezing uit wat de omstandigheden van Noord-Nederland zijn: de unieke geologische structuur van de diepe ondergrond en het sterke regionale cluster van bedrijven en kennisinstelling op energiegebied (Energy Valley).

Economische effecten
Ook bespreekt de Borg-directeur de economische effecten van een CCS-project in het Noorden. Het gaat daarbij onder meer om onderzoek en innovatie, het aantrekken van bedrijven die CO2 kunnen hergebruiken en een toename van werkgelegenheid in de regio.

Stand
Borg is met een stand – in de vorm van een compacte televisiestudio – aanwezig op de Energy Delta Convention. Onder de noemer ‘CCS talk @ the table’ vinden er interviews plaats met deskundigen over CO2-afvang, -transport en –opslag.

Meer informatie
De presentatie van Rik Siebers en de interviews die tijdens de conferentie hebben plaatsgevonden zullen op een later moment op deze website worden geplaatst.

Meer informatie over de Energy Delta Convention is te vinden op www.rug.nl/energyconvention.